Bangkok

Hej!

Jag slår ihop de sista nätterna i Bangkok! Totalt bodde vi där tre nätter. Första dagen spenderades på flygande fot mellan Koh Samui och Bangkok. Vi hade bokat upphämtning från flygplatsen till hotellet vilket var väldigt smidigt. Första kvällen åkte vi till asiatique som var en mysig nattmarknad. Där åt vi mat, väldigt spännande, vi köpte en stor drink att dela på men fick in massa shotglas haha! Åt någon kostig fiskrätt som inte var helt i min smak. Efter det gick vi runt, jag shoppade ett par byxor :) Vi fick såklart massage, vilket då blev sista massagen för thailand denna gången! Efter det åkte vi paradishjulet, jag var mest rädd för det var gigantiskt! :D haha!

På andra dagen hade vi shopping på schemat! Vi gick till de största och kändaste ställerna och kollade in hur allt var! Jag hittade inte så mycket då jag hade lite svårt att veta hur jag skulle lägga upp min shopping. Men erik köpte en del kläder :) Efter shoppingen åkte vi till hotellet och la oss vid poolen! Det var happy hour så man fick två drinkar men bara betalade för en, woop woop :)
Efter det så åkte vi iväg till en sky bar där vi åt mat och delade på en flaska vin! Efter det åkte vi in mer centralt i bangkok och kollade läget. Det var en sjukt kul och lite galen kväll :)

På tredje och sista dagen i Bangkok valde vi mellan shopping och att utforska staden. Olikt oss så valde vi faktiskt shopping. Erik skulle till något teknik paradis och jag ville kolla runt lite mer så sagt och gjort så blev det! Det slutade att vi kom hem med varsin Apple Watch och jag köpte en jättefin väska från DKNY. Är supernöjd över dessa köp! Efter detta åkte vi tillbaka till hotellet och låg ett par timmar vid poolen. Efter det beställde vi room service och packade eftersom vi bokat taxi från hotellet till flygplatsen kl 5 på morgonen! :)

Thailand dag 10

Dagarna på Koh Samui är egentligen ganska lika men det var så vi ville ha det och det var väldigt skönt! Började dagen med god frukost och sen låg vi och solade och badade och läste böcker. När vi tröttnat på det gick vi och åt en sen lunch såklart med vattenmelonssmoothie! Vi hade sett en skylt som det stod vattenfall på så vi traskade dit! Visade sig vara en park med utsiktspunkt och en linbana! Så vi tänkte att man måste ju passa på när vi ändå är här! Så vi vandrade upp och köpte biljetter till linbanan. Jag var sjukt nervös! Du håller lixom bara i en träpinne som du bromsar med! Men sen sitter du ju såklart fast men ändå! När det var våran tur vad instruktören lite stressad att vi skulle komma iväg så vi gick igenom hur man skulle göra för att bromsa och sedan var det dags! Först åkte man en etapp till en sten som man ser på bilderna, där väntade man in de andra och sedan åkte man andra etappen. Först åkte en tjej tillsammans med instruktören och sedan åkte jag och efter mig erik. När erik kommit till stenen hade det börjat regna i massvis. Instruktören sa att vi inte kunde vänta på de andra att vi väldigt snabbt var tvugna att ta oss från stenen till andra sidan. Så jag stressade iväg i massa regn och massa blåst och var livrädd haha! Sjukt läskigt! Iaf så kom vi ju alla såklart över! Efter det öste det ner och blåste ett tag innan vi kunde gå ner från berget. Som tur var fanns en bar vid utsiktspunkten :) De som var efter oss fick vänta ett bra tag innan de fick åka linbanan så jag är nöjd att både jag och erik precis hann med!
Efter det så blev det såklart massage innan vi gick och gjorde iordning oss för kvällen. Denna kvällen åt vi på ett ställe som vi ätit på tidigare men vi tyckte det var så gott och sjukt billigt! Vi var ganska sena ut så de hade egentligen stängt men öppnade för oss bara för vi dricksat så bra tidigare! Gav bra dricks denna gången också :)
Sen gick vi till en jättemysig bar och snackade skit :)

Thailand dag 9

Äntligen en bild på den supergoda frukosten även om vi redan hunnit ätit upp en del när jag tog kortet och vi inte hade fått in våra ägg än men ändå :) Det var ganska blåsigt denna dagen. Egentligen var det ganska blåsigt alla dagarna så vi kunde inte bada så mycket i havet som vi kanske hade hoppats. Gjorde egentligen inte så mycket men hade gärna snorklat lite mer i Koh Samui. Vi funderade på att åka på en dagstur ut till ett naturreservat och snorkla där men vi tyckte det var så bra på hotellet så vi ville mest ta de lungt där. Vi låg iaf och solade och badade i poolen som var en pool med mineralvatten. Efter det gick vi och åt och drack en supergod vattenmelon smoothie! Blev en hel del såna under resan :)
Efter det skulle Erik gå och klippa sig, hehe så vi valde första bästa ställe även om det såg lite skumt ut! Frissan blev helt ok men lite speciell :) Efter det tog vi såklart en timmas massage och sen gick vi en promenad ner till Lamai stad och kollade runt! Gick längs stranden tillbaka till hotellet där vi gjorde ordning oss för kvällen. Vi hittade en lite bar som låg en bit bort där vi tog en öl! Det var supermysigt, baren var uppbyggd på en klippa men lite olika platåer överallt och så satt man på kuddar på marken. Efter det var klockan ganska mycket så vi åt på hotellet igen eftersom det var smidigt och de hade så god mat! :)

Thailand dag 8

Första hela dagen på Koh Samui! Vi var båda lite slitna från gårdagen och hade kanske inte sovit överdrivet många timmar men man kan ju inte sova bort dagen när man är i Thailand och dessutom ville vi ju inte missa frukosten! Första hotellet som jag varit på som inte har frukostbuffé utan de kom ut med olika saker och tog olika beställningar. Hotellet var lite inspirerat av frankrike så det var lite fransk frukost men också vanlig hehe svårt att förklara! Drack iaf nypressad juice och latte och blev serverade fat med nybakat bröd men olika typer av hemgjord sylt! Fick även fruktsallad och omelette och massa annat gott! Vi badade och tog det lugnt och senare gick vi och åt lunch på ett jättegott litet ställe bara en bit ifrån hotellet! Tog såklart en massage också som alla andra dagar på detta ställe! På kvällen hade vi köpt en flaska mousserande och gick bort till en klippa straxt bortanför hotellet. Tydligen var det en turistattraktion på dagen så kom busslaster dit för att kolla på två väldigt gamla stenar som hade speciella former :D
På kvällen var det iaf så himla fint och härligt! Det var stjärnklart och en stor måne eftersom det hade varit fullmåne dagen innan. Vi satt på klippan och snackade och njöt. Det var verkligen en sån stund som du bara vill ta en minnesbild av och komma ihåg i resten av ditt liv. Efter ett tag gick erik och fotade lite, han försökte smygfota mig med jättehög ISO därför den ena bilden från klippan ser så ljus och suddig ut när det egentligen var väldigt mörkt. Efter ett tag hör jag erik ropa då har han gått ut på hala klippor och kommer inte tillbaka haha!
Efter det gick vi tillbaka till hotellet och åt där och spelade lite biljard på deras rosa biljardbord!

Thailand dag 7

Idag var det dags att lämna phuket och flyga till Koh Samui. Vi fick åka propellerflygplan så det var spännande! Hotellet vi hade bokat var så sjukt fint! Det är nog det bästa hotellet jag någonsinn bott på! Vi hade bara bokat tre nätter först men bokade till två till och bodde där ända tills vi skulle åka till Bangkok. Allt var rosa och jättefint! Det fanns bara 14 st hotellrum och alla hade stora glasväggar som var tonade så man kunde se ut. Det var också fin havsutsikt från rummen och de var byggda på stenar så man kunde se lite stenar inne i rummen. Alla rummen var olika och vi fick valet att byta rum när vi la till dagar så det gjorde vi! :)
Denna dagen var det iaf full moon party så vi åkte till hotellet och gjorde iordning oss och sen tog vi en taxi till hamnen där vi åkte speedboat till Koh Phanang där själva full moon partyt var. Riktigt kul fest! Massvis med folk och massa stämning! Vi åt mat, drack buckets och dansade hela natten lång! Efter det tog vi en speedboat + taxi tillbaka till hotellet.